fredag den 13. december 2013

Sidste indlæg

Sidste indlæg.
I starten af dette projekt, havde jeg meget høje ambitioner for min blog og mine personlige mål. Men som tiden er gået, har jeg ikke fået blogget så meget som jeg havde ønsket, og hvorfor så ikke det. En del af meningen med træningsbloggen, var at vi som SKB hold kunne få inspiration fra hinanden, og ikke fordi jeg vil gøre andres ligegyldighed med dette projekt, til syndebuk for min egen manglende blogning, så har det nu alligevel virket meget demotiverende for mig. Et sted i processen besluttet jeg mig derfor for, ikke at følge med i andres blogs og ikke følge op på min egen. Denne beslutning er jeg personligt ked af, da jeg ikke føler at jeg har fået det fulde udbytte at mit arbejde med bloggen. Og hvorfor sidder jeg så her og øffer over andres manglende deltagelse?

Vi kender det sikkert alle sammen når andres manglende deltagelse påvirker os, dette sker eks. når vi skriver store og små opgaver i forbindelse med vores studie. Læs evt. denne side: http://www.blivklog.dk/Teori/Sociale-relationer/Viden-om-social-interaktion-og-paavirkning.aspx

Da der sikkert ikke er nogen der læser min blog alligevel, når mit budskab nok ikke frem… men til dem der skulle læse den vil jeg bare sige, at jeg personligt mener at det er for dårligt, at folk på denne uddannelse snylter sig igennem med så lidt deltagelse som muligt. Folk laver kun hvad der er absolut nødvendigt, for ikke at blive dumpet eller smidt ud af uddannelsen. Tag dog vare på jeres eget liv og glem ikke at det her er en voksen uddannelse, det er altså ikke meningen at læren skal bære jer igennem, eller at i skal være medløbere på vores andres bekostning.

Undskyld hvis du som læser dette, på nogen måder skulle føler dig ramt, støt eller irriteret, men vi lever i et land hvor der endnu eksister ytringsfrihed, og jeg har lige givet min mening til kende… hvis du er en af dem der blev påvirket af hvad jeg har skrevet, så er du sikkert en af dem der ikke har deltaget ! til sidst vil jeg bare ønske jer alle sammen, held og lykke med at nå jeres mål og stort tillykke til de af jer der har nået det.

For at det hele ikke skal gå op i brok, så lad os se på hvad jeg selv har nået på 7 uger?

Start vægt: 86,3kg.
Slut vægt:  76,1kg.

Vægt tab på 7 uger: 10,2 kg.

Start talje mål: 106 cm.
Slut talje mål: 92,5 cm.

Tabt cm. På taljen: 13,5 cm.

Gamle BMI tal:   24,42
Mit nye BMI tal: 21,53

Forbedring: 2,89 

Løbetræning:Da mit endelige mål var at kunne løbe 6 km. uden at falde død om, er også dette mål opnået. I dag kan jeg løbe 6 km på 28,21 minutter, når jeg giver den maks gas hele vejen altså uden at være ved at dø,,, hehe. Normalt løber jeg turen på 32,42 minutter, i et moderat tempo hvor der stadig er energi til at lunte vider.

Kost:Her er der også sket store forandringer i denne periode, har oprettet et regneark hvor jeg nøje kan følge mit KCAL indtag pr dag. Det at sætte sig ind i hvor mange KCAL almindelige fødevare i virkeligheden indeholder, har været en stor hjælp som jeg også vil kunne bruge frem over. Som jeg tidligere har skrevet på min blog, så hænger KCAL indtag og KCAL forbrænding sammen med kroppens metaboliske system som omhandler vores stofskifte. Da stofskifte er en personlig ting der afhænger af kroppens sammensætning, kan man ikke bare gå fra at vi alle forbrænder det samme.

Igennem en længere proces har jeg fundet ud af, at min egen vægt er afhængig af hvor meget jeg spiser, træner og sover. Derved er der flere faktorer der er afgørende for, om jeg kan opnå et vægttab eller ej. For mit eget vedkommende har jeg fundet ud af, at min vægt bliver rimelig stabil når jeg indtager omkring 1735 KCAL pr dag. Dog skal det siges, at jeg oplever et direkte sammenhæng mellem en stabil vægt, kost, motion og søvn. Er der bare en af disse faktorer der ikke er i balance, stiger eller falder min vægt uhensigtsmæssigt. Som konklusion på dette, er jeg nået frem til at en sundere livsstil hænger sammen med, at krop og sind skal være i balance med hinanden og at man derved skal være i balance med sig selv. For lige at vende tilbage til mit brok, er det derfor relevant at nævne at udefrakommende påvirkninger også har haft indflydelse på mit resultat. Det handler altså ikke kun om en indre, men også en ydre balance skal opnås hvis man i en proces som denne, skal kunne opnå sine mål.   


Til sidst vil jeg bare sige, at selvom det har været en lang og til tider hård kamp at op nå mine mål, er jeg personligt lidt stolt af mig selv. Så tak til underviserer for et skub bag i, og tak til dem der har været ved min side i denne proces :)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar